Najvyťaženejšie časti sezóny sú charakteristické vyšším objemom objednávok, ako je tomu počas bežných dní. Najpopulárnejším peakom v prostredí e-commerce sú nákupy pod vianočný stromček.
Intenzívnejšie nákupy však prebiehajú aj mimo tejto časti sezóny a viazať sa môžu napríklad k určitému dňu v týždni, sviatku či špeciálnej akcii u predajcu. V spoločnosti Fulfillment by FHB Group sa najčastejšie stretávame s týmito peakmi sezóny:
1. Pondelkový nápor
Keď sú ľudia doma, tak nakupujú. V úvode týždňa tak logistika musí doháňať vytvorené objednávky počas víkendu. V porovnaní s bežným pracovným dňom evidujeme nárast v objeme objednávok niekedy o polovicu, ale aj až dvojnásobne.
Našou povinnosťou, ako 3PL fulfillmentovej firmy je tento nápor zvládnuť. Zárukou úspechu je preto pre nás pokročilá automatizácia, IT systém a dostatočné strojové a ľudské kapacity.
Celý proces zároveň zrýchľuje naša vlastná sieť denných dopravných liniek do zahraničia. Vďaka nim dokážeme objednávku bezprostredne vybaviť a doručiť ju do 24 hodín po celej Európe.
2. Vianočná sezóna
Tradične sa táto najdôležitejšia časť sezóny z pohľadu maloobchodu a logistiky začína akciou Black Friday a prebieha až takmer do Štedrého dňa. Aktuálne sa však jej doba trvania predĺžila a jej začiatok zaznamenávame už v priebehu októbra a jej trvanie evidujeme z dôvodu rôznych povianočných výpredajov až do prvých týždňov v januári.
Počas peaku objemy objednávok rastú približne dvojnásobne čo v niektorých prípadoch predstavuje záťaž pre akúkoľvek logistiku. Rast e-commerce zákazníkov a aj objednávok však zaznamenávame pravidelne každý rok.
Preto počas roku pracujeme na vytváraní rezerv a dostatočných kapacít, pričom sme od septembra pripravení na tento vianočný nápor zásielok. V priebehu najvyťaženejších častí roku vieme behom dňa spracovať či zabaliť desiatky-tisíc zásielok.
Zákazníci si tak vďaka tomu nájdu svoje darčeky pod stromčekom v ten správny čas.
3. Zľavové akcie
V prípade, ak chce obchodník podporiť predajnosť obľúbených produktov, tak si pre spotrebiteľov pripraví zľavovú akciu. Tie výrazne navyšujú objemy objednávok a tak pre logistiku vytvárajú ďalší peak pri ich vybavovaní.
Výber fulfillmentového partnera by mala preto zahrňovať aj jeho flexibilitu k objednávkam počas roku. Napríklad aj prostredníctvom prispôsobenia sa pri spracovaní zásielok pri podobnej forme podpory predaja.
Zásielky môžu zo dňa na deň obsahovať rôzne poukážky či propagačné materiály od eshopu. Vyšší objem objednávok tak e-commerce predajca nemusí využívať len k samotnému predaju, ale aj k propagácii jeho výrobkov.
Vzájomná komunikácia medzi poskytovateľom fulfillmentovej služby a predajcom dokáže vyťaženejšie obdobie či potreby klienta výrazne zefektívniť a zjednodušiť. Preto majú naši zákazníci možnosť využiť služby našich pracovníkov, ktorí zabezpečia aby všetko prebiehalo rýchlo a bezproblémovo.