E-commerce vo svete každoročne narastá, kde najväčšiu zásluhu v tomto trende má dopyt od spotrebiteľov. Stále viac užívateľov chce nakupovať online, čomu sa prispôsobujú aj samotní predajcovia, napríklad rozšírením ponuky do e-commerce platforiem, ale aj expandovaním na nové trhy.
V tomto smere musí e-commerce podnik zastrešiť hneď niekoľko dôležitých pilierov. Jedným z nich je samotný e-shop a jeho možnosti, zabezpečiť bezchybnú logistiku, ale aj dostať e-shop medzi ľudí rôznymi marketingovými kampaňami.
Jeden pilier bez druhého nemôže fungovať, pričom predajca veľa krát nezvláda zabezpečiť hneď všetky tri naraz. Preto sa stále častejšie e-commerce firmy spoliehajú na tretie strany, ktoré im dokážu s jednotlivými piliermi pomôcť, či posunúť ich pred konkurenciu.
A tu na rad prichádzame my, Fulfillment by FHB Group, kde ponúkame komplexné logistické služby pod jednou strechou. Teda, e-shop nemusí riešiť skladovanie, triedenie a pickovanie objednávok, balenie, finalizáciu, doručenie do takmer všetkých krajín sveta, prípadne manažment vratiek či spracovanie dobierok.
Navyše, ak nepotrebujete vyriešiť skladovanie a balenie tovaru, pomôžeme vám s distribúciou okamžitým prekladaním, takzvaný cross-docking. Vy nám pošlete tovar a my ho okamžite rozdistribuujeme vašim koncovým zákazníkom.
To je len pár výhod, vďaka ktorým sme lídrom v oblasti fulfillmentu v strednej Európe. Podrobnejšie sme pripravili 10 najdôležitejších bodov, ktoré znamená náš logistický proces pre vaše podnikania.
1. Ideálna lokalita v strede Európy
Pri objednávkach rozhoduje čas doručenia a pri omeškaní, zákazník pri ďalšom nákupe môže odísť ku konkurencii. V logistike je preto kľúčová lokalita, vďaka ktorej sa dá doručiť balík do rôznych kútov Európy, či sveta v meradle pár hodín.
Naša spoločnosť má hlavné sklady lokalizované v strede Európy pri hlavnom meste Slovenska. Cestu skracuje napríklad okamžitý prístup k hlavným diaľničným uzlom. Výhodné umiestnenie tak umožňuje doručenie do pár hodín či už do západných alebo východných krajín Európy.
Preto napríklad ak predávate produkty na Balkán, doručovaním z Bratislavy viete ušetriť hodiny a v niektorých prípadoch aj dni, ako keby ste si zvolili partnera v Prahe, Varšave alebo Berlíne. Menšie sklady či vratkové pobočky v ďalších okolitých krajinách následne uľahčujú prácu s vrátenými zásielkami, o ktoré sa starajú skúsení a vyškolení pracovníci.
2. Denné linehauly predbehnú kuriérov
S výhodnou lokalitou treba aj správne narábať, preto máme vo Fulfillment by FHB Group sieť vlastných dopravných liniek, ktoré každý deň vyrážajú do väčšiny krajín Európskej Únie. Na doručovanie máme hneď niekoľko typov vozidiel, či už väčšie alebo stredné, ktoré sú čo najefektívnejšie naplnené s dôrazom na náklady a životné prostredie.
Vlastné dopravné linky pritom výrazne znižujú potrebný čas, nakoľko si nevyžadujú toľko krokov, ako u kuriérov, čím pri doručení predbehneme ich depá niekedy aj o dni.
S viacerými relevantnými kuriérskymi spoločnosťami spolupracujeme až pri doručení na poslednú míľu. Vďaka vysokým objemom balíkov táto spolupráca prebieha za zvýhodnených podmienok, čo v konečnom dôsledku ocení samotný predajca pri pohľade na náklady na doručovanie.
Vlastné dopravné linky v kombinácii s kuriérskymi spoločnosťami na poslednú míľu sa postarajú o doručenie balíkov do rúk zákazníka už do 24 až 48 hodín od zadania objednávky. Samozrejme tento čas závisí od prijatia objednávky do systému, ako aj od času, kedy dopravné linky opúšťajú sklady.
3. Know-how a príležitosti veľkých hráčov
Každý klient má iné požiadavky, ako aj potreby. Preto je dôležité, ak sa rozhodne outsourcovať logistiku do fulfillmentovej spoločnosti, aby poskytovateľ tejto služby vedel promptne reagovať na každý konkrétny e-commerce podnik.
Fulfillment by FHB Group je na trhu 15 rokov, pričom za túto dobu sme vybavili desiatky miliónov objednávok. Tovary klientov sú pritom rôzne, či už ide o elektroniku, oblečenie v rôznych farbách a veľkostiach, firemné produkty, či spotrebné tovary.
Roky skúseností tak priniesli zásadný know-how o tom, ako robiť logistiku efektívne, bez chýb a k spokojnosti zákazníkov. Aj vďaka dlhému pôsobeniu na trhu aktuálne sme najväčším poskytovateľom fulfillmentu v strednej a východnej Európe.
Preniesť zodpovednosť za logistiku na skúsenú firmu tak dokáže klientom poskytnúť priestor na rozširovanie svojho podnikania. Logistiku popritom môžu vypustiť, zatiaľ čo nemusia investovať milióny do technológii.
Tieto záležitosti zabezpečujeme my, pričom vďaka našim dlhoročným skúsenostiam a dominantnom postavení na trhu, môžu mať kvalitnú logistiku aj menšie e-shopy, rovnako ako veľkí hráči na e-commerce trhu.
4. Nulová chybovosť procesu
Špičkový vlastný informačný systém na ktorom beží každý krok procesu je veľkou výhodou k spokojnosti zákazníkov. Jeho úlohou je nie len zjednodušovať prácu, ale zároveň zachytávať všetky možné chyby.
Taktiež naše firemné procesy sú nastavené smerom k bezchybnému fulfillmentu. Aj vďaka tomu vieme zaručiť takmer nulovú chybovosť pri práci s tovarom alebo s balíkmi k objednávkam, ktoré smerujú k zákazníkom.
Tým predchádzame situáciám, ako sú napríklad chýbajúce alebo nesprávne produkty v balíku, pomýlené objednávky z hľadiska doručenia a podobne. Spotrebitelia tak nemajú dôvod prejsť ku konkurencii a s pozitívnym zážitkom pri doručovaní sa opätovne vracajú k predajcovi.
5. Automatizácia a informačné systémy sú nevyhnutné
Veľkou výhodou v logistike sú najmodernejšie automatizované technológie a informačné systémy. Tie dokážu proces zvládnuť a zrýchliť.
Vo Fulfillment by FHB Group je automatizácia a informatizácia procesov jeden zo základných bodov, ako sa odlíšiť od konkurencie. Firma disponuje mnohými baliacimi strojmi, dopravníkmi, výťahmi, vozíkmi, sortermi, PDA zariadeniami pre pracovníkov v sklade, či mnohými ďalšími modernými vychytávkami.
Skvelým príkladom pokročilej a multiplikovanej automatizácie v našich skladoch sú baliace linky. Tie dokážu behom hodiny zabaliť tisíce zásielok v rôznych formách, pričom dokážu aj oskenovať a na základe fit-to size balenia zvoliť len nevyhnutne potrebný objem materiálu.
Tým šetrí nie len na nákladoch, ale aj na životnom prostredí, nakoľko v priemere využíva o polovicu baliaceho materiálu menej, čím je balík volumetricky menší a tak sa ich zmení aj viac do vozidiel. Navyše je produkt po zabalení viac chránený, nakoľko sa nepohybuje pri prepravovaní v krabici, čím sa aj znižuje riziko poškodenia.
Automatizácia je prepojená s viacerými zariadeniami, pričom vytvárajú jeden celok s našim skladovým informačným systémom Kika. Vďaka tomu máme prehľad o všetkom, čo sa deje v sklade, o objednávkach, doručovaní a iných súčastí fulfillmentového procesu.
Klienti vedia využívať aplikáciu Zoe, kde dokážu sledovať stav tovaru v sklade, objednávky, dobierky, vratky, vie zadávať tikety a mnoho ďalších dôležitých faktorov.
6. Sklady špičkovej kvality
Produkty musia byť skladované vo vyhovujúcich podmienkach, tak aby ich nepoškodzovalo vlhko, nadpriemerné teplo, mráz, či veľa ďalších faktorov. Naše sklady „A“ triedy kvality, tak neprekvapujú len polohou, ale aj vybavením, bezpečnosťou a širokými kapacitami.
Skladová kapacita spoločnosti je stále rastúca, aktuálne disponuje cez 30-tisíc metrov štvorcových, v ktorých sú s prihliadnutím na maximálne využitie kapacít, vystavané moderné viacpodlažné mezanínové regály. Tak vieme využiť kapacity nie len horizontálne, ale aj vertikálne, pričom ich neustále navyšujeme, aby sme mohli ponúkať služby novým klientom a tak pokračovať v našom pravidelnom raste.
Pre hodnotnejšie produkty je v skladoch vyhradená špeciálne zabezpečená pozícia, ku ktorej má prístup len niekoľko vybraných zamestnancov. Sklady sú neustále monitorované a tak sa minimalizuje strata, či poškodenie produktu pri našom skladovaní.
7. Zbohom pravidelným peakom
Pondelkové návaly objednávok z víkendu, rôzne akcie, ale najmä špeciálne časti sezóny, ako je napríklad tá najpopulárnejšia, Vianočná sezóna. V logistike predstavujú tieto obdobia náročné chvíle, ktoré zvyknú priniesť rôzne omeškania, chyby či iné problémy pri doručovaní.
Vo Fulfillment by FHB Group tieto obdobia nepredstavujú žiadny problém, ani počas aktuálneho trendu, keď Vianočná sezóna je dlhšia, ako predošlé roky. Príprava prebieha mesiace dopredu, pričom automatizácia v kombinácii s kvalitným informačným systémom a včasným náborom pracovnej sily sa postarajú o to, aby všetko prebehlo bez najmenších problémov či omeškaní.
8. Európske riešenie COD
Platobné metódy sú jedným z dôležitých prvkov, ako uspieť hneď na viacerých trhoch. Aj keď online platby sú stále viac populárnejšie, niektoré, najmä európske krajiny, preferujú naďalej dobierky.
Tie si vyžadujú viac úsilia, nakoľko ide zväčša o hotovostnú platbu, vo viacerých menách, ktoré musia byť dôkladne spracované. Vo Fulfillment by FHB Group sa preto staráme a e-shopom ponúkame aj spracovanie takéhoto typu platieb v komplexnom európskom riešení.
Naši skúsení zamestnanci tieto platby evidujú, premenia na potrebnú menu s prihliadnutím na vývoj kurzu a v pomere 1:1 pošlú peniaze klientovi na účet. O platbách na dobierku má klient neustáli prehľad prostredníctvom klientskej aplikácie Zoe.
E-commerce podnik má tak pri prechode na nové trhy väčšiu príležitosť, ako osloviť svojich klientov, pričom nemusí vyvinúť takmer žiadne nadbytočné úsilie.
9. Všetky vratky vedú ku nám
Istá časť odoslaných balíkov sa vráti späť a na to musí byť pripravený aj predajca. Veľa krát však nedokáže zvrátiť to, či bude produkt vrátený, čo môže byť spôsobené najmä trendom u zákazníkov objednávať viaceré čísla a farby, a nevyhovujúce poslať späť.
Vo Fulfillment by FHB Group ponúkame kompletné spracovanie takýchto vratiek a tým pádom opäť výrazne uľahčujeme predajcovi jeho podnikanie. Takéto balíky sa príjmu na sklad, ktoré sú doručené buď externým prepravcom alebo prevzaté v rôznych krajinách pri spiatočnej ceste našimi dennými dopravnými linkami.
Obsah vrátených balíkov zaškolení pracovníci preveria, zdokumentujú stav produktu fotografiou a podrobným popisom.
Pokiaľ je produkt nevyhovujúci predajca dostane upozornenie o jeho stave a rozhodne, čo sa s takýmto produktom bude diať ďalej. Ak produktu nič nie je, tak po zdokumentovaní sa môže opäť posunúť na naskladnenie a prípadne na ďalšiu expedíciu k objednávke.
10. Investície k najlepšej skúsenosti
Zostať konkurencieschopný sa dá len vtedy, ak sa firma pohybuje vpred. To je cieľom aj u nás, kde pravidelne investujeme značné prostriedky do najnovších zariadení, vylepšovania vozového parku, fulfillmentového procesu, ale aj rozširovania kapacít.
Spoločnosť pravidelne rastie v priemere dvojnásobným tempom, preto, aby sme dokázali spracovať objemy objednávok, či skladovať dostatok tovaru, neustále rozširujeme kapacity. Nehovoriac o investovaní do automatizácie, čím nevznikajú žiadne omeškania alebo chyby a e-commerce podnik má vhodné riešenie aj v prípade, ak jeho objem zákazníkov stúpa.